czwartek, 6 grudnia 2012

Bigos palce lizać

Taki mój ulubiony z małą ilością kapusty kiszonej i ogromną porcją kapusty białej a do tego kiełbaska i boczuś. Polecam mój bigosik już leży w zamrażalniku.






Składniki:

  • 2 główki kapusty białej
  • 1 garść kapusty kiszonej
  • 1 duża cebula
  • 200 gr boczku wędzonego
  • 20 gr grzybów suszonych
  • 300 gr kiełbasy jałowcowej
  • koncentrat pomidorowy
  • sól
  • pieprz w ziarenkach
  • majeranek
  • 3 ziarna jałowca
  • 3 ziarna ziela angielskiego
  • 3 liście laurowe
  • kminek (odrobina)
  • cukier do smaku
  • smalec
  • bulion najlepiej mięsny
  • woda z grzybów
  • 8 suszonych śliwek
Dzień prędzej zaczynamy od namoczenia grzybów. 
Kapusty szatkujemy drobno. W garnku z grubym dnem rozpuszczamy łyżkę smalcu i wrzucamy na to naszą poszatkowaną kapustę, minutkę podsmażamy. Następnie zalewamy wszystko bulionem dodajemy przyprawy, gotujemy na bardzo wolnym ogniu. Na patelni podsmażamy boczek pokrojony w kostkę i kiełbasę w talarkach pod koniec dorzucamy do tego cebule pokrojoną w piórka. To wszystko dodajemy do gotującej się kapusty. Dalej gotujemy aż do miękkości kapusty. Pod koniec gotowania naszego bigosu dodajemy pokrojone grzyby, śliwki i dolewamy wodę z grzybów (tylko najlepiej robić to łyżką bo na dnie naczynia może znajdować się piasek z grzybów) a na sam koniec dodajemy koncentrat i doprawiamy w razie konieczności. Ja mój bigos odgrzewałam przez 3 dni zanim go zamroziłam. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz