piątek, 5 października 2012

Trochę inne kluski śląskie

Nabrałam ochoty na kluski śląskie ale niestety nie miałam mąki ziemniaczanej więc w zastępstwie użyłam mąkę kukurydzaną. Polanę sosem z karkówki mniam mm... wyszły wspaniałe.





Składniki:

  • około 1 kg ziemniaków
  • mąka kukurydzana
  • 1 jajko
Ziemniaki, obrać i ugotować w osolonej wodzie. Lekko ostudzić,  przecisnąć przez praskę do ziemniaków. Pozostawić do całkowitego ostygnięcia.
Ziemniaki przełożyć do garnka lub miski i dokładnie wyrównać powierzchnie. Ziemniaki należy podzielić na 4 części. Jedną część wyciągnąć z garnka.
W puste miejsce należy wsypać tyle mąki kukurydzanej, ile było ziemniaków dodać jajko.
Dodać odłożone ziemniaki i całość zagnieść na jednolite ciasto. (Jeśli ciasto będzie się bardzo kleić, dodać jeszcze trochę mąki)
Z ciasta formować kulki, lekko je spłaszczyć i zrobić palcem wgłębienie w środku.
W dużym garnku zagotować wodę. Dobrze ją posolić. Wrzucać kluski na wrzątek partiami.  Od wypłynięcia gotować ok. 3 min. na małym ogniu. 

13 komentarzy:

  1. W tym połączeniu pasuje mi mąka kukurydziana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a przepis na te mięsko moge poprosic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo http://gotoweprzepisy.blogspot.co.uk/2012/09/karkowka-z-miodowa-nuta.html pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Mmmm :-) zaraz zabieram sie do roboty :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam te kluski wg przepisu i po wrzuceniu ich do wody rozplynely się, wyszła zupa :( co poszło nie tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byc moze to wina ziemniakow :/ nie powinno sie robic klusek ze świezych.

      Usuń
    2. część była "wczorajsza", ale część świeżo po ugotowaniu. dzięki za podpowiedź, spróbuję jeszcze raz :)

      Usuń
    3. Proponuję ugotować jednego kluska na próbę.jak rozgotuje się to do reszty ciasta dodać wiècej mąki

      Usuń
  5. Kluski z mięsem i sosikiem, genialne danie na każdy obiad. Mógłbym jeść codziennie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam ochote na kluski i mam farsz miesny do pierogów😊 chyba zaryzykuje i połączę 😁 co myslicie?

    OdpowiedzUsuń