sobota, 8 września 2012

Domowa kiełbasa



Zakupiłam troszeczkę więcej karkówki i postanowiłam zrobić domową kiełbasę. Mój mąż bardzo lubi takie domowe przysmaki, wyszła bardzo smaczna i godna polecenia.Na pewno jeszcze nie raz zagości na naszym stole. Ja ja serwuję zimną do kanapek, ale można skonsumować ją na gorąco.



 


  • 700 gr karkówki
  • 1 łyżka majeranku
  • 3 przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku
  • 1/2 łyżki soli peklowanej
  • sól do smaku
  • pieprz
  • 1/2 łyżki słodkiej papryki w proszku

Składniki na wywar*
  • woda
  • 1 duża marchewka
  • 1 pietruszka
  • 1 cebula
  • sól
  • pieprz
  • 1/2 łyżeczki lubczyku
* Warzywa obrać, pokroić w plasterki dodać przyprawy i ugotować.Można zamiast podanych składników użyć kostki rosołowej.

Karkówkę oczyścić i bardzo drobno zmielić (maszynką bądź blenderem). Dodać wszystkie przyprawy i dokładnie wymieszać. Uformować 2 kształtne kiełbaski i zawinąć w folię spożywczą odstawić do lodówki na około 1 godziny. Następnie odwinąć z foli i wrzucić do gotującego się wywaru. Gotować około 40 minut. Nasze kiełbaski muszą być całe zanurzone w płynie. Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz